6 tasoinen ohjelma

Taso 1 sopii sinulle, joka haluat lähteä liikkeelle puhtaalta pöydältä. Sinun ei tarvitse miettiä ruoan valmistusta, suunnitella ostoksia tai muuten puuhastella ruoan parissa kun nautit vain Cambridge aterioita. Laihtuminen lähtee vauhdikkaasti liikkeelle. Taso 1 Plussalla lisätään marjat mukaan. Taso 1 on ENED:iä, mutta se on vain viidesosa ohjelmasta. Muutkin tasot laihduttavat turvallisesti aiheutetun kalorivajeen ansiosta. Nautit noin 450-600 kilokaloria päivässä.

Tasolla kaksi nautit kolme Cambridgeateriaa ja lisäksi kasviksia ja proteiinipitoista ruokaa yhteensä noin 800 kalorin edestä. Totut säännölliseen ateriarytmiin, pienempiin annoksiin, terveellisiin valintoihin, suunnitteluun ja säännöllisyyteen. Harjoittelet terveellisen ruoan perusteita valmentajasi opastuksella. Valmentajasi auttaa sinua valintojen tekemisessä ja selittää sinulle miksi toimit tietyllä tavalla, miten ruoka kannattaa valmistaa, mitä elimistössäsi tapahtuu jne.

Nautit päivän aikana noin 1000 kilokaloria energiaa, joka tulee kolmen Cambridgeaterian lisäksi laadukkaista proteiineista, vihanneksista ja marjoista. Lisäksi nautit noin 2,5 litraa vettä tai muuta kaloritonta nestettä. Kahvi ja tee ovat sallittuja samoin kuin muillakin tasoilla. Tasolla kolme harjoittelet mm. oikeaa ruokarytmiä, aterioiden koostamista, variaatiota ruoanlaitossa ja signaalien tulkintaa.

Nelostasolla nautit 1200 kaloria tasaisesti päivän aikana. Osa kaloreista tulee hyvän kylläisyyden antavista Cambridge aterioista ja osa tulee hyvin koostetun lautasmallin antimista. Valmentajasi opastuksella löydät helposti juuri sinulle sopivia ruokavalintoja. Kun ruokaa ei tarvitse miettiä, se ei myöskään stressaa sinua. Opit käyttämään erilaisia reseptejä. Kiireetön ruokahetki on nautinnollinen.

Kun kaloreita tulee 1500 päivän aikana, suurin osa ihmisistä laihtuu. Nauttimasi kalorit tulevat terveellisistä raaka-aineista, tunnet olosi pirteäksi, kylläiseksi ja tyytyväiseksi. Päivittäin nautit myös yhden Cambridge aterian, joka takaa sen, että saat kaikki vitamiinit ja kivennäisaineet myös niinä påivinä, kun ruokavalintas on heikompi. Harjoittelet valmennuksessa kaikkia ruokapyramidin osia, mutta sattumia on vielä harvoin.

Painonhallinta onnistuu loistavasti, kun käyt läpi koko 10-viikkoisen taso kutosen. Sen aikana viimeistään opit liikkumaan säännöllisesti terveyttä edistävällä tavalla. Lisäksi opit suunnittelemaan, harjoittelemaan ja korjaamaan omia valintojasi siten, että laihdutetut kilot pysyvät poissa. Taso kuusi jatkuu juuri niin pitkään kuin haluat ja sen aikana voit vielä vaihtaa osan viikon aterioista Cambridgeen. Tavoitteena on terveellinen ja laadukas elämä.